modeblog14

De nike pop en tv bodyshaming!

Ik kijk vaak geen Nederlandse tv maar meer youtube Netflix en video land.
Maar gister kon niemand er omheen.
Rtl boulevard had namelijk een item over de plussize pop wie in Londen in de Nike winkel staat.
Ik had wel de pop al gezien op insta en dacht wat leuk die pop heeft precies mijn lijf en lekker setje wel van Nike.
Voor mij is het namelijk best wel normaal om bij winkels dit soort sport setjes te kopen dus vond het al raar dat er zoveel ophef was over deze pop.
Olcay en carolien van Rtl boulevard dachten daar heel erg anders over.

Zo vond olcay de pop niet plus size maar 48/50 en dat is volgens haar obesitas en dat zijn geen maten van mensen die sporten en of fit zijn.
Wattttt!
Beste olcay ik ken je al wat langer als vandaag uit de tijd dat je net begon in de mode.
Maar dit had ik toch echt niet van jou verwacht.
Wie ben jij om op Nederlandse tv op een tijd stip dat jonge meiden en vrouwen voor de buis zitten vrouwen met een grotere maat of onzeker of een klein vet kwabje of welke vrouw dan ook zo ongelooflijk naar beneden te halen.
Hoe durf je mensen in een hokje te plaatsen en te kwetsen.
En dan jij carolien doet er nog een schepje boven op met de quote dat vrouwen van dat formaat maar iets los aan moeten trekken.
Sorry carolien iets los??!!
Wie ben jij om te bepalen wat wie dan ook aantrekt of zou moeten dragen in een sportschool of waar dan ook.
Zijn jullie nou gek geworden.
Hoe kan het dat de mannen in de studio er nog tegen in gingen en jullie probeerde duidelijk te maken dat dit alles Bull shit is.

Ik sta hier toch behoorlijk van te kijken en het maakt me boos en teleurgesteld in deze maatschappij.
Een maatschappij waar gestreefd word naar bizarre schoonheidsideale.
Als moeder van een dochter die ook in deze maatschappij moet opgroeien wil ik een tegengeluid geven en iedereen die mijn blog leest een virtuele hug geven.
Wij vrouwen horen elkaar te steunen welke afkomst maat kleur geloof of geaardheid je ook hebt.
We moeten respect voor elkaar hebben en een keer verder kijken en je verdiepen in het gevoel van een ander.
Dit soort bodyshaming kan gewoon niet in 2019.

Gelukkig voel ik me persoonlijk niet gekwetst.
Ik heb namelijk de luxe gehad dat mijn ouders mij altijd hebben bijgebracht goed voor jezelf te zorgen jezelf te stimuleren en genieten van het leven.
Daar komt ook bij dat ik in een mode gezin ben opgegroeid en dus ook iedere fase van mijn leven en lichaam altijd heb geleerd mezelf goed en zelfverzekerd te kunnen kleden.
Ongeacht wat een ander dan van vond.

Hey olcay en carolien misschien wisten jullie het niet maar met een maat 44 46 48 50 heb je geen obesitas je heb gewoon een dikke kont.
Niet iedereen is dik omdat ze de hele dag cola drinkt chips eet en op de bank legt.
Ik was namelijk altijd mollig en hield niet van deze dingen maar van manderijntjes en koppies thee.
Er bestaat ook nog zoiets als aanleg en bouw.
Ik sport al fanatiek vanaf heel erg jong.
Dat begon met Wedstrijd zwemmen daarna ging ik paardrijden 7 dagen en ook nog personal training taibo zumba crossfit hardlopen kickboksen skiën en dat allemaal met een maatje meer.
Misschien begrijpen jullie het niet dat je ook met maat 48 fit en sterk kunt zijn zonder dat je diabetes obesitas of een hoge bloeddruk heb.

Gelukkig heb ik van mijn opvoeding geleerd een hele hoop schijt aan de wereld te hebben maar denk eens aan al die jonge meiden die niet zo zelfverzekerd zijn al ik.
En dan hoef je niet eens heel dik te zijn maar alleen al een klein rolletje laat mensen zichzelf een rot gevoel geven.
In een tijd waarin we alleen maar vrouwen zien die alles laten verbouwen aan zichzelf is het al zo vreselijk lastig om puur natuur en zelfverzekerd te zijn.
Laten we elkaar daarom helpen en niet zo als jullie dat gister hebben gedaan olcay en carolien!

Alle lieve vrouwen en meiden die dit lezen trek je hier niks van aan.
Doe aan wat je aan wil sport zoals je wil sporten en eet wat je wil eten.
Het is jou leven en jou lijf.
Het maakt niet uit hoe dik of dun je bent zolang je hart op de goede plek zit ben je mooi.
Laten we elkaar steunen ❤️

En olcay en carolien zoek het ff lekker uit met ze 2en en maak even netjes jullie excuses 🙄
En zo niet kiss my big fat ass😜

Xoxo

Donna Lizzy 💓

Het item van rtl boulevard kun je hier terug vinden.

klik hier

Plaats een reactie